Regulamin

REGULAMIN PRZYSTĄPIENIA DO PRZEGLĄDU DOBRYCH PRAKTYK EDUKACYJNYCH

  1. Temat: „Kształtowanie kompetencji kluczowych w odniesieniu do wymagań podstawy programowej kształcenia ogólnego wszystkich etapów edukacji”
  2. Organizatorem przeglądu jest Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz doradcy metodyczni Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie jest partnerem przedsięwzięcia.
  3. Przegląd jest przeprowadzany na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
  4. Przegląd przeznaczony jest dla nauczycieli pracujących na terenie m. st. Warszawa, zarówno ze szkół publicznych, jak
    i niepublicznych posiadających uprawnienia szkoły publicznej. Jest otwarty dla nauczycieli wszystkich etapów: edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej. W przeglądzie bierze udział dwóch nauczycieli różnych przedmiotów z tej samej placówki oświatowej, pracujących jako zespół /w zespole jeden nauczyciel powinien być nauczycielem języka obcego/. Zespół może zgłosić tylko jeden scenariusz. Przesłanie zgłoszenia udziału oznacza akceptację wszelkich postanowień niniejszego regulaminu.
  5. Zadanie polega na: opracowaniu scenariusza lekcji/zajęć pozalekcyjnych/ z dowolnego przedmiotu oraz przeprowadzeniu lekcji modelowej /zajęć pozalekcyjnych/ w oparciu o zgłoszony scenariusz.
    Tematy szczegółowe:
    • „Polska w UE.” Dowolny temat.
    • „Myśl pedagogiczna Janusza Korczaka w praktyce”. Dowolny temat związany z prawami dziecka, zwłaszcza z dorobkiem Janusza Korczaka. W listopadzie 2014 r. przypada 25. rocznica uchwalenia przez ONZ,
      z inicjatywy Polski, Konwencji o Prawach Dziecka.
    • „Ciekawy świat. Nauki ścisłe w akcji.” Dowolny temat.
  6. Lekcja powinna realizować podstawę programową kształtując kompetencje kluczowe uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji społecznych. Wskazana jest realizacja priorytetów edukacyjnych na rok 2014/15 wyznaczonych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Biuro Edukacji m.st. Warszawy. Scenariusz będzie przedstawiony w formie określonej przez doradców metodycznych. Doradcy metodyczni WCIES udostępnią uczestnikom przeglądu obowiązujący wzór scenariusza oraz kartę oceny scenariusza lekcji/ zajęć pozalekcyjnych/, zawierającą kryteria oceny scenariuszy i lekcji modelowych.
  • Scenariusz powinien przedstawiać spójny merytorycznie i logicznie pomysł na ciekawą lekcję /lub zajęcia pozalekcyjne/, angażującą i interesującą dla uczniów. Powinien wykorzystywać kreatywność uczniów, być oparty
    o nowatorskie podejście do omawianego tematu. Zaproponowany scenariusz, napisany w języku polskim powinien być możliwy do wdrożenia przez innych nauczycieli. 
  • Scenariusz powinien spełniać wymogi formalne, zgodnie z przedstawionym wzorem,  nie przekraczać 6 stron znormalizowanego druku /bez załączników/.

Scenariusze nie mogą naruszać prawa do wizerunku ani praw autorskich osób trzecich.
Z chwilą ich opublikowania w internecie, uczestnicy udzielają organizatorom przeglądu nieodpłatnej, niewyłącznej
i nieodwołalnej licencji do korzystania z utworu na czas nieoznaczony.

Nauczyciele zgłaszający scenariusz przedstawiają lekcję modelową w oparciu o zgłoszony scenariusz. Lekcja ma charakter otwarty. Wyboru najlepszych scenariuszy i lekcji modelowych dokona komisja składająca się co najmniej z dwóch doradców metodycznych WCIES.

Decyzje Komisji są ostateczne, bez możliwości składania odwołania.

Projekt trwa od dnia ogłoszenia do końca lutego 2015 r. zgodnie z następującym harmonogramem:  
  • Ogłoszenie rozpoczęcia projektu: październik 2014
  • Przyjmowanie zgłoszeń do przeglądu. Spotkanie zgłoszonych nauczycieli z doradcami metodycznymi. Wsparcie dla uczestników przeprowadzone przez doradców, odpowiedzi eksperta na pytania: październik-grudzień 2014 r.
  • Przyjmowanie scenariuszy do oceny: listopad, grudzień 2014.
  • Wybór najlepszych scenariuszy, wg których zostaną przeprowadzone lekcje modelowe: grudzień 2014 r.
  • Przeprowadzenie lekcji modelowych wg zgłoszonych scenariuszy – lekcje mają charakter otwarty: luty 2015 r.
  • Wybór najciekawszych scenariuszy i lekcji modelowych: luty 2015 r. Zamieszczenie informacji na stronie internetowej WCIES.
  • Opublikowanie najlepszych scenariuszy: luty 2015. W ramach projektu będzie prowadzona strona internetowa
   7. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminów o jakich mowa w punkcie 6. powyżej.
   8. Postanowienia końcowe:
  • Dane będą przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.)
  • Pytania dotyczące projektu prosimy kierować do doradców:

dorota.jablonska@wcies.edu.pl